Forum Forum Rogoźna Wielkopolskiego Strona Główna Forum Rogoźna Wielkopolskiego

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia kolejowa z Rogoźna do Czarnkowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Rogoźna Wielkopolskiego Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolaninem jestem

PostWysłany: Nie 20:34, 26 Paź 2014    Temat postu: Linia kolejowa z Rogoźna do Czarnkowa

Z serwisu Miasta Czarnkowa


[list] kolej 25.08.2014 19:31 Pytanie nr 3043


No to po poniższej informacji burmistrza można już powiedzieć, że Czarnków będzie odcięty od sieci kolejowej w 100 procentach. Pozostały maksymalnie dwa lata eksploatacji linii towarowej z Rogoźna. Później PLK zmieni prędkość z 20 i 30km/h na 0 km/h i zamknie linie ze względu na jej stan techniczny. Konsekwencje tego dla miasta będą fatalne.

ODPOWIEDŹ:
Już ponad 20 lat temu były pierwsze zamiary fizycznej likwidacji linii i do dzisiaj jej nie rozebrano. Nikt jej nie rozbierze również i teraz, gdyż jest duża firma korzystająca z transportu towarowego. Nie jest to również opłacalne także dla samej kolei. Problem polega na tym, że jedna ze spółek zarabia, druga trochę traci. Proszę powiedzieć co stało się fatalnego, gdy zawieszano kursy osobowe ponad 20 lat temu? Przecież już nikt nie chciał jeździć pociągiem jadącym kilka razy dłużej niż samochodem czy autobusem. Marszałek Województwa logicznie tłumaczy, że najpierw musi zostać zmodernizowana linia z Poznania do Piły przechodząca przez Rogoźno a dopiero potem można zabrać się za odnogę do tej trasy.


kolej 25.08.2014 11:08 Pytanie nr 3042


Obecnie 30 km/h dla pociągów towarowych jest z Bzowo Goraj do Rogoźno Wielkopolskiego. Odcinek z Bzowo Goraj do Czarnkowa jest bocznicą z prędkością maksymalną 20 km/h. Szkoda że nie umiano wykorzystać linii do Piły i ją rozebrano zamiast zmodernizować. Teraz szybko trzeba starać się aby naprawić linię do Rogoźna bo jeśli tego się nie zrobi za maksymalnie dwa lata linia będzie całkowicie zamknięta dla ruchu a później rozebrana tak jak szlak w stronę Piły Głównej i Czarnków będzie całkowicie odcięty od kolei. Zresztą teraz jest już odcięty w 90 procentach
[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolaninem jestem

PostWysłany: Pon 22:37, 01 Gru 2014    Temat postu:

NOTEĆ 13 - Pociągiem do Czarnkowa.

Organizator: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, [link widoczny dla zalogowanych]

Trasa przejazdu: NOTEĆ: Poznań Główny - Poznań Garbary - Murowana Goślina - Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj - Czarnków - Bzowo Goraj - Rogoźno Wielkopolskie - Wągrowiec - Murowana Goślina - Poznań Garbary - Poznań Główny; CZARUŚ: Czarnków - Bzowo Goraj - Czarnków.

Termin kursowania: 26 października 2013, sobota

Przejazd pociągu NOTEĆ to jeden z elementów Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl. Projekt ten jest tańszą ofertą dla pasażerów mających ochotę skorzystać z przejazdu pociągiem turystycznym - ciągniętym standardową lokomotywą spalinową zamiast parowozu przy jednoczesnym dodaniu atrakcyjnych elementów turystycznych (darmowe wejście do niedostępnych na codzień miejsc w Czarnkowie, zwiedzanie ciekawych zakątków z grupą pasażerów, itp.

NOTEĆ'14 - Pociągiem do Czarnkowa!
Organizator: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, [link widoczny dla zalogowanych]

Trasa przejazdu: NOTEĆ: Poznań Główny - Poznań Garbary - Murowana Goślina - Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj - Czarnków - Bzowo Goraj - Rogoźno Wielkopolskie - Wągrowiec - Murowana Goślina - Poznań Garbary - Poznań Główny; CZARUŚ: Czarnków - Bzowo Goraj - Czarnków.

Termin kursowania: 27 lipca 2014, niedziela


Jednak czasami coś się na tej trasie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolaninem jestem

PostWysłany: Pon 22:51, 01 Gru 2014    Temat postu:

2013-01-26 13:22:30

Co czeka linię kolejową Goraj Bzowo - Czarnków?

CZARNKÓW. W grudniu ubiegłego roku do Starostwa Powiatowego w Czarnkowie wpłynęło pismo następującej Zarząd Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego otrzymał następującą propozycję. PKP PLK S.A., w związku z zamiarem likwidacji linii kolejowej Bzowo Goraj - Czarnków, sugeruje przejęcie jej przez powiat w zarządzanie w celu dalszej eksploatacji. Kuriozum sprawy stanowi fakt, że roczne wpływy z przewozów na tej linii wynoszą około 2 mln złotych. Te kolej chce zatrzymać dla siebie.

Przedruk- dziennik nowy.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekpomen




Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:38, 18 Gru 2014    Temat postu: Crusar

Hmm...
Aż 2 mln złotych chcą dla siebie?
Masakra...
Jakie jest w ogóle źródło tych doniesień??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacekpomen dnia Czw 12:42, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolaninem jestem

PostWysłany: Czw 13:20, 18 Gru 2014    Temat postu: Re: Crusar

jacekpomen napisał:
Hmm...
Aż 2 mln złotych chcą dla siebie?
Masakra...
Jakie jest w ogóle źródło tych doniesień??


Hmmm...

Jak byk stoi - Przedruk dziennik nowy.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolaninem jestem

PostWysłany: Wto 20:55, 23 Gru 2014    Temat postu: Największa katastrofa kolejowa w Poznaniu

    Jest mroźny poranek 15 grudnia 1933 roku. Dr K., profesor jednego z poznańskich gimnazjów podróżuje jak co dzień pociągiem z Rogoźna do pracy. Nie wie jeszcze, że za chwilę zimno panujące w wagonie sprawi, że podejmie decyzję, która uratuje mu życie. Nie wie też, że tyle szczęścia nie będzie miało osiem innych osób.

    Jadący w przedostatnim wagonie nauczyciel, w Obornikach decyduje, że przesiądzie się bliżej początku składu. Wkrótce potem na nasypie kolejowym w okolicach ulicy Poznańskiej wagon, w którym dotychczas jechał ulega całkowitemu zniszczeniu.

    O godzinie 7.27 pociąg osobowy nr 1522 z Rogoźna, na skutek zamarznięcia zwrotnic zatrzymany zostaje pod sygnałem wjazdowym na stacji Poznań. Zaraz za nim z Wronek nadjeżdża pociąg osobowy nr 4132. Jego maszynista, z powodu mgły i uchodzącej z parowozu pary, nie zauważa składu stojącego pod semaforem. Mija kilka sekund i mieszkańcy okolicznych domów słyszą straszny huk zderzenia.
    Trzy wagony pociągu rogozińskiego toczą się z nasypu i rozbijają doszczętnie, dalsze wiszą na krawędzi wału. Na miejscu giną dwie osoby, w szpitalu umierają kolejne – ostateczny bilans tej największej wówczas katastrofy kolejowej w Polsce to osiem ofiar śmiertelnych i kilkudziesięciu rannych. Grozę wydarzenia podkreśla koszmarny widok rozrzuconych w nieładzie, rozbitych wagonów.

Jednym z rannych jest
    ■Smarż Władysław 48 lat ślusarz kolejowy, z Rogoźna


Przedruk z Poznańska wiki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin
Administrator



Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rogoźno Wlkp

PostWysłany: Czw 15:26, 01 Sty 2015    Temat postu:

Nie słyszałem wcześniej o tym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolaninem jestem

PostWysłany: Pią 13:39, 02 Sty 2015    Temat postu: Epilog największej katastrofy kolejowej w Pozaniu.

Już w czasie przeprowadzania akcji ratunkowej na miejscu katastrofy władze śledcze i policyjne przystępują do wykrycia winowajcy.

Pojawiają się pierwsze nieprawdziwe pogłoski o zatrzymaniu maszynisty pociągu z Wronek. Wdrożone natychmiast dochodzenie wykazuje, że winnym jest nastawniczy nastawni Jeżyce – Franciszek Wawrzyniak. Przekroczył on zakres swoich obowiązków, do których nie należało przestawianie semafora przy ulicy Poznańskiej i widząc stojący przed zamkniętym semaforem pociąg, postanowił podnieść sygnał. Jak zeznał później, sądził, że urządzenie automatyczne semafora przestało działać wskutek zamarznięcia. Zerwał więc plombę na przekładni i sygnał powędrował do góry.
O godzinie 10.35 na linii przywrócony został normalny ruch kolejowy.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Teodor dnia Pią 13:55, 02 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Rogoźna Wielkopolskiego Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin